A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és több mint húsz éve állandó stratégiai partnere, a SPAR legújabb közös kezdeményezése keretében a tiszaburai varróüzemben foglalkoztatott lányok és asszonyok által készített vászon bevásárlótáskákat értékesítik az INTERSPAR üzletek.

Tiszabura az ország egyik legszegényebb településeként ismert, a faluban három éve zajlik a felzárkózást segítő, máltai Jelenlét Program. A Szeretetszolgálat iskolát, óvodát és szociális irodát működtet itt, valamint asztalosműhelyt és varróüzemet is létesített. A varrodában a településen élő nők dolgoznak, akik a helyben szervezett képzésen sajátították el a szakmát. A korábban segélyekre szoruló, elhelyezkedni nem tudó emberek ma már értékteremtő munkát végeznek, amely a családok életét is megváltoztatta. Az üzem első nagy sikere az idei Budapest Borfesztiválra készített több mint negyvenezer nyakba akasztható pohártartó elkészítése volt, a mostantól kapható vászontáskák pedig a második komoly referenciamunkát jelentik.



 A tiszaburai vászontáskák az INTERSPAR hipermarketekben 549 forintos darabáron vásárolhatóak meg a kasszasoron.

„A SPAR családi vállalkozásként mélyen átérzi a közösségek szolgálatának fontosságát, számtalan hasznos és jótékony kezdeményezés támogatói vagyunk, köszönhetően vásárlóinknak is. Folyamatosan új programokat tervezünk és indítunk közösen, amelyek között kiemelt helyet foglal el a nehéz sorsú családok felkarolása. Többet szeretnénk adni, mint az alkalmankénti támogatás, ezért komplexebb, hosszú távú és fenntartható támogatási rendszerben gondolkodunk, amely nagy eséllyel vezet eredményre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.



A máltai varroda vászontáskái nem csupán strapabíróak, hanem divatosak is. Az egyedi megjelenés a Máltai Manufaktúra kommunikációs partnerének, a Carbon Group ügynökségnek köszönhető, amely támogatásképpen minden grafikai és dizájnmunkát ingyenesen végzett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. „Hisszük, hogy a fogyasztóknak hatalma van, a vásárlás tud állásfoglalás is lenni, ezért fontosnak tartjuk, hogy támogassuk a vásárlói érzékenyítést. A Máltai Manufaktúra kommunikációs partnereként ezt a designt is mi alkottuk, örömmel” – mondta Papp Péter, a Carbon Group kreatív igazgatója.